REA 10% för alla produkts

Retur- och ångerrättsvillkor

  • Ångerrätt / Retur / Reklamation

Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp behöver du först skapa ett returärende genom att fylla i vårt returformulär.

När vi har mottagit och godkänt din returanmälan skickar vi en returfraktsedel till den e-postadress som angavs vid beställningstillfället. Efter att du har mottagit returfraktsedeln behöver du skriva ut retursedeln, klistra det på ett paket eller vadderat kuvert och lämna sedan in paketet till närmaste postombud.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick! Ångerrätt för hygienartiklar gäller endast vid ej använd vara. Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transport. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och bruksanvisning skickas med. Det är viktigt att ett ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Returer kan inte skickas mot postförskott eller efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom sju (7) dagar från det att Nuha Phone mottagit returvaran. Återbetalning sker endast genom återbetalning till debiterat konto.

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Nuha Phone  eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Nuha Phone har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Nuha Phone  ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation, läs ovan ångerrätt/returer. Alla returer ska skickas med returfraktsedlar utfärdade av Nuha Phone . Vid ej godkända returer ansvarar Nuha Phone inte för att paket kommer bort. 

För att möjliggöra en eventuell retur, ångerrätt eller reklamation behöver du påvisa köp. Vi rekommenderar att du skickar med en kopia på inköpskvittot eller fakturan du fått tillsammans med varan. Om du förlorat detta underlag kan du alltid ringa in till vår kundtjänst och be om att få en digital kopia skickad till din e-postadress.

Vid ångerrätt eller felbeställning tillkommer returfrakt på 100kr inklusive moms. 

  • Leveransvillkor

  • Leveranssätt

  • Varubrev

  • Företagspaket

  • MyPack

  • Rekommenderat

Beställda varor skickas till närmaste utlämningsställe. När paketet skickat från SM lagret uppdateras er beställning med ny status och eventuellt ett kollinr för att kunna spåra paktet. Försändelse-id som skickas under dagen kan spåras tidigast efter kl. 19.00.
Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Vid önskad alternativ leveransadress, vänligen välj ett annat betalningssätt.

Beställningar gjorda innan klockan 16:00 helgfria vardagar skickas samma dag från det att SM har bekräftat din beställning via e-post. Då SM även har fysisk butik kan det förekomma att enstaka lagerförda produkter är slut i lager och inte hunnit uppdateras på sidan. Logisktikavdelningen/Kundtjänst kontakter er alltid om produkten ej finns i lager samt möjlighet till restnotering eller återbetlaning, om betlaning gjorts via kort eller Klarna. Om en försändelse mot förmodan blir försenad kommer du kontaktas av kundtjänst. Givetvis har du då också alltid rätt att häva köpet.

Beställningar som packas under en helg och får status "skickad" går först iväg på kommande helgfria vardag. Beställningar som packas efter klockan 16:00 helgfri vardag och får status "skickad" går iväg kommande helgfria vardag.

Vid beställning via Klarna, hämtas personuppgifter från deras personuppgiftsregister, vilket gör att man inte kan ändra leveransadressen. Leveransadressen blir då den man är folkbokförd på.

  • Outlösta försändelser

Försändelser som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Nuha Phone. Om detta sker debiteras du en avgift på 100 kr för kostnader hänförliga till Nuha Phone för hantering och returfrakt. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

  • Transportskador

Nuha Phone ansvarar ej för varor som skadas eller kommer bort under Postens leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, dock senast inom 2 veckor. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Nuha Phone rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Nuha Phone kundtjänst.

  • Villkor

Villkor för återförsäljare

 

Betalning

Alla priser som presenteras för inloggad återförsäljare visas exkl. moms (25%).

 

Våra betalningsvillkor är:

  • Förskottsbetalning
  • Betalning vid leverans
  • 30 dagar netto
  • 60 dagar netto
  • Klarna faktura 14 dagar netto

Ovanstående betalningsalternativ bestäms av SMA AB efter en utförd kreditprävning.

Våra fakturor (30, 60 dagar) skickas via vår samarbetspartner IKANO Bank.

 

Vid förskottsbetalning, inväntar vi att se betalning oss tillhanda innan gods lämnar lagret.

 

Betalning vid leverans beviljas endast vid stora engagemang, betalningar i tid samt en kundhistorik med ett bra samarbete för en längre period.

 

För ej uthämtade paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 10% av ordervärdet.

 

Vid utebliven eller försenad betalning tillkommer en dröjsmålsränta

 

Leverans

Alla våra leveranser sker endast inom Sverige. Vi använder oss av Postnord som speditör.
Beställningar som läggs hos Nuha Phone B2B tillkommer det en fraktkostnad på 130,00kr exkl. moms som standard. Denna fraktkostnad avser Företagspaket 16.00.

Önskas andra fraktsätt tillkommer det extra kostnader.

 

Våra faktsätt som erbjuds är följande:

  • Företagspaket 09.00                   
  • Företagspaket 12.00                    
  • Företagspaket 16.00                     
  • MyPack                                        

                            

Ovanstående gäller om inget annat avtalats.


Vi hanterar även direktleveranser till er kund. Detta är sparar både tid och kostnad för er.

Vid direktleveranser skickas inga följesedlar eller någon företagsinformation från oss, utan ni står som avsändaren.

Vid annan alternativ leveransadress tillkommer en hanteringskostnad på 39,00kr

 

Restnotering & Offert

Vid restnotering kan vi inte garantera 100% att denna produkt kan beställas hem igen, men vi kontaktar er om det skulle inträffa. 

Saknat eller skadat gods
Vid en felleverans eller skadad transport, ska detta meddelas till oss omgående under returer. Gods som levererats till er har en reklamationstid för själva transporten på två arbetsarbetsdagar från utlämnat paket.

Viktigt att ange ordernr eller kollinr på leveransen. Ordernr samt kollinr hittar ni på medföljande följesedlar i leveransen. Gäller det direktleverans till er kund, hittar ni Kollinr/ordernr i orderhistorik under Mitt Konto.

 

Returer
Returer hanteras genom att ni skapar ett returärende under Returer.

Viktigt att ni beskriver orsak till returen med så mycket information som möjligt. Vir retur, skicka med eventuell kopia på följesedel eller faktura.

Gäller returen en ny produkt, skall den returneras oanvänd/förseglad. För produkter med bruten försegling eller använd enhet (max fem arbetsdagar), minskas kreditbeloppet med 15%.

Gäller returen en defekt produkt, kommer detta hanteras som ett service/garanti-ärende.

 

Garantier
Alla produkter vi säljer omfattas av EU garanti. Reklamation eller reparation kan antingen skötas via oss eller direkt mot tillverkaren. Vi hanterar även DOA enheter om det skulle inträffa. Detta gäller även tillbehör.

Produkter med yttre åverkan såsom tapp/fuktskada till kommer returkostnader och eventuella reparationskostnader.

 


Categories

Top sellers

Information

Manufacturers

New products

Specials

No special products at this time.

Suppliers